Tuesday, November 15, 2016

Keberkatan duit rezeki

KEBERKATAN DALAM REZEKI.


Bila telah lama dalam bisnes emas Public Gold , saya jumpa ramai jenis orang, ramai jenis customer.

Ada customer nampak macam duitnya banyak, tetapi nak beli 1 gram pun masih tak dapat.

Ada customer kerjanya meniaga pasar malam saja,jual kain-kain, baju budak-budak, pakaian-pakaian, tetapi tiap sebulan atau dua bulan sekali dapat beli 1 dinar.

Ada customer nak mula punya nak mula akhirnya duit jadi down payment kereta baru.

Kadangkala kita kena cek kenapa aku tak dapat nak simpan, boleh menyimpan duit ni ialah cabang keberkatan rezeki yang tuhan bagi kepada hambanya.

Kalau diperhatikan dengan mata hati, pendapatan dari skim cepat kaya misalnya, pernah dapat ribuan ringgit, tapi akhirnya juga boleh hilang ribuan ringgit. kalau tak jadi dalam masa yang singkat lambat laun kita akan tahu pendapatan tersebut akan hilang juga dalam cara yang lain.

Saya tak kata kat orang lain, saya kata kat diri sendiri juga sebab saya juga pernah dapat duit dari sumber yang tak diketahui tetapi syok dapat bulan-bulan atas tiket "pelaburan" namun akhirnya saya dapati duit yang saya dapat tu makin lama makin habis atas macam-macam sebab. senang cakap takde barokah dalam pendapatan tersebut.


benarlah pepatah tentang rezeki yg berkat,
sikit tetapi cukup , banyak dapat diagih-agihkan.


kredit tulisan: 
Jonaina Nordin

No comments:

Post a Comment